Opintoretki Sveitsi 7.- 10.9.2017

07.09.2017 klo 03:30 – klo 23:30

Opintoretki Sveitsi 7.- 10.9.2017

Forssan Seudun Käsityö- ja Teollisuusyhdistyksen odotettu OPINTORETKI  7.-10.9. suuntautuu tänä vuonna  SVEITSIIN

Liitteenä on alustavaa matkaohjelmaa ja hintatietoa, johon vielä pitää lisätä, kunhan saadaan tarkempaa tietoa lentokenttäkuljetukset Frs – Vantaa – Frs sekä yhteinen perinteinen ruokailu lauantaina.

OPINTOMATKA

SVEITSIIN To – Su 07. – 10.09.2017 (4 pv)

Matkaohjelma:

To 07.09. Saapuminen Helsingin lentoasemalle klo 06.30 (Terminaali 2.). Lento Helsinki – Zürich klo 07.55 –

09.40 (AY857). Lentoasemalla on vastassa suomea/englantia puhuva opas, joka ohjaa ryhmän odottavaan bussiin. Lentoasemalta suunnataan Sveitsiin pääkaupunkiin Berniin, jossa mahdollisesti vierailu suurlähetystöllä/yritysvierailu, lounastauko (omakustanteinen) sekä pieni tutustumiskierros.

Iltapäivästä suunnataan Stanssiin, jossa mahdollinen yritysvierailu. Jaloittelutauko Luzernissa. Luzern on tunnettu matkailukaupunki, liikenneristeys sekä metalliteollisuuden keskus. Kaupungin ehkä tunnetun maamerkki on Euroopan vanhin puusilta Kapellbrücke vuodelta 1333. Kuljetus Zürichiin, jossa majoittuminen hotelliin kaupungin keskustassa.

Pe 08.09. Aamiainen hotellissa. Suomeksi opastettu Zürichin kiertoajelu. Zürich on Sveitsin suurin kaupunki ja se sijaitsee kauniilla paikalla Zürich-järven rannalla. Zürich on Sveitsin talouden, kulttuurin ja tieteen keskus. Zürichissä on mm. Sveitsin pörssi sekä useiden kansallisten ja kansainvälisten yritysten päämajat. Kierroksen aikana nähdään mm. Grossmünster (ulkoa käsin), joka on vaikuttava kaksoistorninen katedraali, Niederdorfin alue – vanhakaupunki, joka tarjoaa mukulakivikatuja ja viehättävää vanhaa arkkitehtuuria aina 1300-luvulta saakka. Kierroksen päätteeksi vierailu Lindtin suklaatehtaan myymälässä. Omia vierailukohteita.

La 09.09. Aamiainen hotellissa. Omia vierailukohteita.

LIsämaksullinen iltaretki Uetilberg vuorelle. Kävely Zürichin rautatieasemalle (650m). Junamatka Uetlibergiin (27min), josta alle 500m kävelymatkan UTO Kolmin ravintolalle. Yhteinen päivällinen (3 ruokalajin pöytiin tarjoiltu menu, ei juomia). Paluu junalla Zürichiin. Hinta: 95 €/henkilö.

Su 10.09. Aamiainen hotellissa. Huoneiden luovutus puoleen päivään mennessä (tavarat voi jättää hotellille säilytykseen). Klo 14.00 lähtö bussilla Zürichistä hieman kaupungin ulkopuolella, juustolavierailu. Siirtyminen Zürichin lentoasemalle, jonne saapuminen klo 17.00. Lento Zürich – Helsinki klo 19.10 – 22.50 (AY864).

Hintaan sisältyy:

• Lennot Helsinki – Zürich – Helsinki Finnairin reittileinnoilla turistiluokassa

• Lentokenttäverot ja –maksut, lipunkirjoituskulut, reittilentotarjoilu

• Bussikuljetukset em. ohjelman mukaan

• Suomeksi opastetut retket 07.09. (koko päivä) sekä 08.09. (puoli päivä)

• Majoitukset hotellissa 2-hengen huoneissa.

• Aamiainen hotellissa (3)

Hintaan ei sisälly: matkustajavakuutus (suosittelemme kaikille), vierailukohteiden ottamat maksut

Maksamista ja peruutuksia koskevat ehdot toimitetaan pikimmiten tarjouksemme hyväksymisen jälkeen.

Swiss Hotel Leoneck***,

Leonhardstrasse 1, 8001 Zürich, puh. +41 442542222. Vain muutaman minuutin kävelymatkan päässä Zürichin päärautatieasemalta sekä Bahnhofstrassen ostoskaduilta. Huonevarustus wc, suihku/amme, ilmastointi, televisio, minibaari, maksuton wifi, teen- ja kahvinkeittovälineet sekä tallelokero. www.leoneck.ch

Matkalle mukaan passi tai EU-henkilötodistus. Lentoyhtiölle tarvitaan virallinen nimi (ei kutsumanimiä).

HALLITUS ON PÄÄTTÄNYT, ETTÄ ILMOITTAUTUMISJÄRJESTYKSESSÄ 40 henkilöä mahtuu mukaan J

SIHTEERI ODOTTAA ILMOITTAUTUMISIA MITÄ PIKIMMIN:  pia.oksa@forssanlehti.fi